Leds och irriterad

Ja, idag är det inte värt att tjafsa med mig. Jag är så jävla irriterad på allt idag. Främst på skolan. Jag försöker göra kontering, bokföring och bokslut. Konteringen och bokföringen är klar, men jag fattar ingenting utac bokslutet. Och jag läser boken 150 0000 ggr och jag fattar fortfarande ingenting. Jag mailar min lärare, och hon nästan dumförklarar mig tillbaka, hon förklarar hur nogrannt som helst dom uppgifterna jag gjort (konteringen och bokföringen), sen bokslutet förklarar hon bara lite luddigt. Ingenting blir klart i mitt huvud. Enligt henne ska man bara föra in saldona från balansrapporten till bokslutet, men enligt boken kan man ju inte göra så då de enligt boken visar helt andra saldon och kontona är både debiterade och krediterade. Jag fattar nada??? Och det gör säkert inte ni heller?

Kanske ska jag uppfinna en ny lärobok som beskriver noggrannt hur man ska bära sig åt. Just nu ångrar jag att jag läser på distans, för jag kan inte få hjälp tills jag är klar. Utan nu kan de handla om dagar innan jag får helt klart för mig hur jag ska lösa en uppgift och på fredag har jag inlämning!!!

Fyfan säger jag! Varför i hela världen tog jag på mig detta?
Bläbläblä...

Nu ska jag väl strunta i den uppgiften och fortsätta med dom andra, så jag blir klar någongång. Så jag kan göra någonting annat på kvällarna än att plugga. Förstår ni att jag längtar tills kursen är klar???

Jaa, jag vet att jag inte borde klaga, det finns dom som har det värre för de finns det. Men just nu är droppen nådd och jag är leds. Jag måste få ut alla irriterings-känslor eller iallafall få ventilera mig innan jag kan fortsätta!

Nu ska jag försöka mig vidare!
Just ja, nu har vi fått internet också. Så jag ska lägga upp bilder snart på huset vårt!
Håll utkik!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0