Jag vill ha ett jobb.

Vill så gärna ha ett jobb. Är leds på att vara hemma. Jag har ett jobb, men inte ett hel tid, utan bara extra. Ibland jobbas det väldigt mycket, me like. Men vissa månader är det nästan ingenting alls. Man söker, söker och söker jobb utan något positivt resultat. Det verkar nästan omöjligt! Och jag vill ju gärna ha ett kontorsjobb.

Idag har jag en gnäll-dag. Känns som om det blir mer och mer hopplöst att få ett jobb och hoppet om att en dag få en börjar försvinna. Funderar på om man ska plugga igen, för att få sysselsätta sig med någonting. Arbetsförmedlingen, vad hjälper dom till med egentligen? Ingenting, förrän du har varit helt arbetslös i 90 dagar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0