hopplöst

Just nu känns allt hopplöst. Min inlämningsuppgift som skulle in förra fredagen är fortfarande inte klar, jag får verkligen inte till det, känns som jag och min lärare talar olika språk för vi förstår inte varandra. Hon verkar inte förstå vad jag menar eftersom att jag alltid får ett helt annat svar tillbaka, något som inte passar ihop med det jag frågade. Jag är alltså en vecka sen, kommer nog bli mer än så när jag inte fått till det ännu. Och nästa vecka har jag slut prov i kursen, hur fasen kommer de gå? Jag fattar ju ingenting av de här.

Min hopp över att jag skulle kunna lösa det börjar förvinna. Jag som var så förväntansfull och verkligen ville plugga i höstas är nu fruktansvärt leds och längtar tills nästa vecka, då jag slutar. För det är tråkigt när man inte förstår, och läraren inte ens kan få en att förstå. Jag kommer antagligen aldrig att förstå heller, bokslut var helt enkelt inte min grej.

Känns helt hopplöst. Jag har nu suttit varje dag, läst kapitlen från början, gjort som läraren sagt och läst det hon skrivit 100 ggr utan resultat. Jag förstår ingenting? Vet inte vad det är för fel.

Jag önskade att jag kunde få bra betyg, men helt plötsligt har min glöd försvunnit. I gymnasiet ville jag ha MINST VG i alla ämnen, annars var jag inte nöjd. VG var helt okej. Och nu? I A kursen fick jag bara G, kändes ungefär som att ha fått IG i en kurs. Och den här kursen då, vad kommer jag få i den? IG? Känns så himla surt, blääääääää


Jag önskade att jag kunde få tillbaka orken, viljan och glöden! Så att jag kunde fortsätta mitt pluggande och förhoppningsvis fått ett heltidsjobb.

Nä, nu ska jag väl försöka komma på nån lösning, och vad ska jag säga till min lärare? Sorry, fattar fortfarande ingenting? åh.


Kommentarer
Anonym

Åh va jobbigt att ha en sån lärare.. det är ju litegrann nackdelen med distans att dom inte kan visa och förklara.. :/ hoppas de löser sig på nå vis. hade tänkt vi skulle ses nått denna vecka, men de blev lite tokigt med Sofia. men var så länge sen sist.

2012-01-19 @ 22:26:51
URL: http://minova.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0