burrburr

nu är jag leds på kylan! jag längtar till mars, då solen skiner och det börjar komma lite värme så att man kan sitta ute i solen oc grilla en kov! då minsann ska vi skotta fram vår uteplats och sätta oss där.

hela helgen har jag jobbat, det har varit kul! :) igår var vi i torvalla och åt middag hos reines bror då hans mamma var där. idag har vi ätit hemma, jag gjorde fläskfilé, klyftpotatis & morotsstavar i ugn & dragonsås. Kanon gott! Dragonsås smakar ju typ som beasås, vissa kallar de "falskbea", super gott och lätt att göra för er som vill skippa pulversåsen!

annars i veckan har jag varit kreaktiv i köket. jag brukar vara le i matväg och det brukar bara bli samma, samma hela tiden. men i veckan har jag provat på två olika kycklingrätter, en spagettigratäng med kyckling och den andra hette krämig kyckling pasta. den första som jag nämnde var jätte god, hade jag inte gjort till barnen hade jag kryddat mer. den andra var för söt för min smak, det var mango chatney i de, och jag har aldrig ätit de förut så visste inte vad de smakade, men de var sött, riktigt sött. Så nästa gång skippar jag nog det, eller tillsätter bara yttepyttelite.

till veckan ska jag nog göra nån lite kryddigare mat. både jag och reine har varit sugen på lite starkare mat hela veckan, men man vill ju inte göra de till barnen, så får väl ställa mig och göra två rätter någon dag. men känns som man fått tillbaka glädjen och viljan att laga mat, nu är det kul! och vill prova på nya recept! :)

kan lägga upp recepten sen!

ikväll har jag och lovisa varit till min moster som fyller år idag och fikat! :) det var uppskattat och lovisa tyckte att det var roligt att vara där, så blir väl någon fler gång framöver. min moster bor ju inte så långt från mig nu när jag flyttat till brunflo, så när det börjar bli varmare kan man prommenixa dit!

nu ska jag leta fram en filt, fixa fika och sen blire wallander! =)
tjingeling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0