Träning - dag 2

Nu kommer jag att skriva i ett speciellt inlägg varje dag hur jag tränar/äter. Mest för min egen skull, det får mig att bli mer motiverad. Jag har även skapat en speciell kategori för dessa inlägg.

Dagens matschema

Frukost: Yoghurt m. kokos, psyiliumfrön & linfrön.
Lunch: Skollunch - Köttfärsfrestelse.
Middag: Köttgryta m. bulgur
Kvällsfika: Morot & vatten

Dagens träning

Joggingrunda på cirkus 10 minuter, sen en lugn prommenix till affärn för att varva ner.

Övrigt

Pratade med min kära bror på väg hem från affärn, han är helt inne i träning och kost då han "arbetar" med att springa/träna. Han har alltså inget jobb utan satsar allt på träning där hans mål är att springa EM 2013 om jag inte minns fel. Han gav mig iallafall feedback och gav mig tips om kost & träning för att kunna hinna gå ner i vikt till studenten.

Råden blev att jag skulle äta enligt LCHF eftersom mitt mål är att gå ner i vikt. Sen skulle jag även motionera på morgonen eftersom att det är då man förbränner mest med fett eftersom att kroppen är tom på bränsle och då tar den av fetten istället. Han förklarade även kolhydraters funktion och vad som händer när man äter detta.

Fullt ös, nu kör vi!



Kommentarer
Mikaela, mamma till Emanuel & Hedda.

Vad duktig du är! :)Detta klarar du!

Har en träningstokig karl här hemma också, sen oktober har han gått ner ca 20kg :) Roligt när det ger resultat! Han gjorde ett träningsschema till mig också men nu har man fuskat lite :P Ska ta tag i det där igen och få bort degmagen lite:P

2011-05-06 @ 23:47:53
URL: http://mikaelacecilia.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0