Programbalen

Ikväll så ska vi på bal på Gamla Teatern. Det ska bli himla spännande och det är någonting som jag verkligen ser fram emot. Men känns lite pirrigt också eftersom jag inte riktigt vet hur jag ska göra med håret. Sminket är dock redan på smetat, bara mascaran som saknas men jag valde att ta på de sist.

Reines föräldrar kommer in och ska vara barnvakt till Frida och Lovisa är hos sin pappa i helgen. Jag och Reine ska få låna Simons lägenhet att sova i så vi inte har så långt hem efter kvällen.

Nu hoppas jag bara på att det ska bli uppehåll. Kan de bara sluta regna?
Annars är ju stora frågan hur vi ska ta oss på balen, man vill ju som åka något fint. Om vi inte hittar någon som kan skjusa oss så blir det nog att åka taxi.

Nä, nu kanske man ska ta och göra sig i ordning så det bara är att hoppa i klänningen och fixa håret sen när mammsen kommer och ska hjälpa mig med det. En bild från balen bjuppar jag på sen!

Tjingeling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0