stressen tar över!

jag vet inte vad det är, jag känner mig stressad hela tiden. och slappnar jag av, då håller jag på somnar. dygnet runt funderar jag på hur vår nya lya ska inredas, vart tavlorna ska sitta och vilka gardinerna jag ska ha i vilket rum, och ju mer jag tänker, dessto mer förvirrad blir jag. mest för att jag målar upp en bild på hur det kommer se ut och jag är väldigt säker på att det inte kommer bli precis som jag föreställt mig.

jag funderar också på när jag ska hinna göra allt, känns som om jag inte kan börja än eftersom det är förtidigt. Det är ju ändå 1 ½ månad kvar & lite till. Men jag ska rensa, garderoben & förrådet. Allt som inte används ska bort. Jag har även några grejer som jag ska sälja, bla våran sänggavel, för vi ska köpa en ny.

sen så är det julklappar också, jag börjar redan fundera på sånt? vad ska man köpa till alla? jag kommer bli runerad då jag har en liten giirli som fyller 1 år också. det mesta av hennes presenter blir från ikea.

och ja, jag fyller ju också år snart? herre gud, vad ska vi göra då? ska vi göra något alls? eller ska vi bara vara? ska vi passa på att göra något själv eller ska vi vara med barnen?

ja, ni märker ju.. jag snurrar ju runt på allting. jag vill bara att allt ska bli perfekt, även fast de inte kommer bli det så ingenting i livet är "perfekt". men jag vet inte, jag har blivit knäpp, ett kontroll freak. helst av allt vill jag ha checklistor eller att-göra listor på allt jag ska göra. för annars minns jag inte?

också har vi ju skolan, jag behöver egentligen plugga mer, men jag tar mig inte tiden. så de måste jag bli bättre på, men nu är jag snart klar med ena kursen, dvs företagsekonomi a.

nä, nu ska jag ta och lägga lovisa! sen äre greys! <3
nu ska jag pussas med min lovely sambo! <3<3<3


Kommentarer
Anonym

Men lugnare kvinna! du kommer hinna med allt galant! sluta stressa upp dig ta en vecka i sänder så kommer det gå bra! :)

2011-10-13 @ 20:22:22
Magda

Man har perioder av stress, dela upp allt och tänk efter så ser du att du hinner bara du har en "plan" över när du ska göra vad. För övrigt är du grym kossan som klarar av att vara En fin sambo, två barns mor, plugga och jobba på samma gång! Glöm inte bort att var Linnea ibland också :-)

2011-10-14 @ 23:14:16
URL: http://maggiehoo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0