Att-göra-listor

Är det någon fler än jag i denna värld som gärna vill göra listor på allt jag ska göra?

Städ-listor, mat-listor, att-göra-idag-listor, vill-köpa-listor, vill-göra listor osv... Jaa, jag gör listor på allt! För att jag inte ska glömma och för att jag ska hinna! Jag är väldigt nogrann och vill ha någon slags struktur på ALLT! Vill känna att jag har koll på läget!

Gärna detaljerade listor, så man får bocka av fortare! Då känns de som om man hinner mer.. Men hinner ju aldrig alla listor! Så kanske bör börja prioritera i listorna också!

Som idag, vad har jag gjort? Ingenting, absolut ingenting. Men det behöver man ibland också!

Lägger upp två pics på min städ-att-göra-lista i måndags!
 


Kommentarer
a-s

Hej! Jag tänkte höra om du vart nöjd med din ekonomiassistent utbildning? Vilka kurser läser man? Hur tyckte du att det var rent generellt?
Funderar på den själv

Svar: Hej! Jodå, är väl rätt nöjd! Vet dock att det kommit ut en längre ekonomi och redovisningsassistent utbildning via lärcentrum, den tror jag mer på, känns som om man får mer kunskap eftersom att man då läser fler kurser inom området.
I den utbildningen som jag läste, så läser man:
Företagsekonomi A
Företagsekonomi B
Redovisning och beskattning
Finansiering och kalkylering
Personaladministration.

Men väldigt, väldigt svårt att få utbildning inom området då det finns ett överflöd av det! :( ´Det dåliga är att det inte ingår någon form av praktik, det hade gjort allt så mycket bättre och lättare för en att få jobb sen då man fått erfarenhet!
Linnéa

2012-11-08 @ 15:32:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0