Leds, leds, så leds.

Nu har jag hållt på att plugga i flera dagar men kommer ingen vart. Jag läser uppgiften 100 ggr om tror jag, men jag förstår inte alls. Enligt läroboken som visar hur jag ska beräkna går det inte, då den beräkningen säger att jag måste veta försäljningspriset/st. Enligt läraren behöver jag inte det utan kan bara ta fasta kostnader / rörliga kostnader, men då blir ju svaret helt fel. Jag har ju nämligen ett facit i boken som visar vad resultatet ska bli, men dock inte hur man räknar. Så jag vet ju att det är fel, men inte hur jag ska räkna då jag inte kan räkna som man ska göra då dom uppfiterna som jag behöver inte finns med i informationen.

Inlämningsuppgiften ska skickas in idag, men det känns som om jag aldrig kommer bli klar. Det är två uppgifter som jag inte kommer fram till något svar, hur jag än försöker tänka så går det inte? Jag vet inte alls hur man ska göra. Jag har suttit med uppgifterna i 1 ½ vecka och inte fått fram något svar. Detta är det värsta när man pluggar på distans, jag kan inte mer än maila med läraren och försöka förklara. Men det kan ju ta tid innan man får svar tillbaka, det är de värsta.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0