färga håret på barn?

som rubriken lyder så finns det ju faktiskt dom som färgar håret på sina barn, alltså i dagisålder och nu snackar vi inte om sprayfärg som försvinner när man tvättar håret utan riktig hårfärg/toning. ja, jag har till och med sett en som dom har blekt håret på. själv tycker jag att det är hemskt, att barn inte får vara barn. det är vi som styr hur samhället ska se ut i framtiden, och om man då börjar färga håret på barn i den åldern, hur ser det då ut om några år? egen sminklåda när dom blir 2? självklart gör ju alla föräldrar som dom vill, men jag tycker att det är fel. hårfärg innehåller så mycke skit, märks tydligt i mitt huvud då jag faktiskt har blivit allergisk mot det. får svår klåda i huvudet och blir alldeles röd i hårbotten om jag färgar håret.

Vad tycker ni om att färga håret på barn?


Kommentarer
Anonym

usch va hemskt! skulle jag aldrig tillåta! jag fick färga håret första gången när jag kanske var 12-13 år. sprayfärg är väl en annan sak..

2011-11-23 @ 12:36:59
URL: http://minova.blogg.se/
Denise

Usch! Helt sjukt!

2011-11-23 @ 19:21:20
URL: http://denander.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0