Välkommen tillbaka

Jaa, ni har kommit rätt. Jag har bara gjort om lite, lite sommar. Eftersom att det inte är så ljust och fint ute så tänkte jag att bloggen må ju få skina upp lite iallafall, så en liten förbättring tyckte jag att det blev. Gick ganska snabbt. Men vi har nämligen skaffat photoshop, eller ja vi fick med de när vi köpte kameran. Så nu kan man ju pillra på där. Men det finns ju hur många finesser som helst att det blev en enkel header här på bloggen, får väl ta och göra en finare sen när jag orkar sitta länge! Just nu känner jag mig inte så taggad till det..

Idag har jag iallafall varit på stan med Majsan! Hon är en av tjejerna som gick i min klass förut. Och det var super trevligt & kul att se hon! Nästa gång ses vi (nästan) allihopa! Men då äre grillkväll & stråket som gäller. Jag har även hunnit med shopping, öppning av sparkonto till Fridan och öppning av konto på Swedbank till mig. NU SKA JAG ÄNTLIGEN BLI VUXEN OCH SKAFFA MIG ETT VISA KORT... Så nu kan jag snart också betala på bussen & alla andra ställen som inte tar Maestro (bebiskortet). Jag har även hunnit med massor med gos med mina barn!

Frida, våran lilla tokstolle. Hon är väldigt framåt och hon vill gärna lära sig allting på en gång. Om hon bara kunde så skulle hon springa jorden runt. Idag iallafall så bara tog hon tag i soffan och reste sig upp alldeles själv, LIVSFARLIGT eftersom att hon inte är mogen att "gåut med möbler", men så klart ska ju hon göra det och hon kommer nog fortsätta tills det går. Hon kryper även för fulla muggar, hon börjar få upp farten nu så nu tog vilan slut. Inge mer slapp i soffan, nu gäller det att hänga med.

Lovisa, våran ängel. Hon är väldigt lugn som vanligt. Jag tror hon är inne i någon separationsfas eller vad man ska kalla det. Hon börjar frigöra sig lite ifrån mig. Kompisar är något som är väldigt viktigt och det är inte längre roligt att vara med mamma, utan att leka med kompisar är vad som gäller. Trots det är hon väldigt duktig på att leka själv och gillar ibland att få vara ensam och pyssla på med det hon vill. Hon tycker också att det är väldigt roligt att göra saker utan mig, som att åka till Hammarn själv utan mig och sova hos mormor, hos reines föräldrar eller hos sin moster. Ni hör ju, nu är det inte längre mamma som gäller heeela tiden.

Jag säger väl som alla vuxna, "Det är på barnen man märker att tiden går". Det stämmer så himla bra. Jag kan inte förstå att det gått så fort, Lovisa har bara två år kvar på dagis innan hon börjar i skolan och det är inte ens ett år kvar till att Frida ska börja på dagis. Tiden går så himmelens fort så det finns ju inte. Jag önska att jag bara fick pausa tiden lite och låta alla njuta av stunden. Känns som om jag nyss var 14 år, men jag konstaterade i morse att det var 6 år sedan.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0