Tänk om allt vore gratis?

Ja, tänk er, om allt vore gratis! Bra för vissa, mindre bra för andra som skulle slita häcken av sig. Men det är konstigt, det känns som om pengarna man har bara snurrar runt, runt. Man ger bort pengar när någon fyller år, får tillbaka dom när man själv fyller. Man säljer saker och köper sedan nåt nytt. Man tjänar pengar, som sedan spenderas...

Jag har nog denna månad haft på mig spenderar brallorna lite för mycket, men det är ju så kul att få göra om och fixa till i hemmet!! Iöööve it! Men nu ska plånboken hållas igen, tills jag får ett heltidsjobb!

Och jobb, hur går det med det? Jovars.. Jag har fått en jobbcoach på Manpower nu, det är super bra! Där får man massor med hjälp och tips i vägen till ett arbete! Jag håller alla mina tummar och tår för att det ska resultera till ett jobb! Ringde Arbetsförmedlingen idag och redovisade sökta arbeten, så då letade hon fram ett jobb som hon tyckte jag skulle söka och det lät som ett jobb för mig!

Så vad har jag gjort idag? Började med att lämna kidsen, for sedan mot stan och köpte en present till lilla Ebba som ska ha 2års kalas på söndag! Sen for vi vidare på Lillänge, köpte nya kuddar till vardagsrummet, så det passade med dom rosa/lila gardinerna! Sen vidare mot Skopunkten, hittade dock inga skor i min storlek (38 är typ alltid slut?). Sen lunchade vi på McD. For runt och strosade, sedan vidare på Manpower för Workshops. Sen när de slutade rullade vi mot dagis och hämtade våra älskade kids!

Nu är jag helt slut, så tror jag ska sova strax! Imorgon är det dags för jobb så då må man vara pigg&fräsch!

Tjingeling


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0