kruppen på besök!

jaaa, herr krupp är på besök hos mitt lilla hjärta igen! blev helt paff då det bara kom helt plötsligt. efter att frida vaknade så var vi ute, åt mellis och sen gick vi in och då lät hon helt plötsligt jätte hes och bara en liten stund senare så hörde jag på andningen att det var kruppen. hon får "skrällande" andning, låter verkligen jätte hemskt, men det är tydligen inte lika hemskt som de låter, men iallafall. För exakt 1 år sen fick hon krupp första gången, då åkte vi in på barn och fick andas in adrenalin och sen blev de bättre för en stund. Gången efter var vi ju på Teneriffa, var verkligen jätte hemskt, men då tacka vi för den fuktiga luften.

Nu har jag vädrat sovrummet innan hon fick lägga sig, och sen fick hon sova i vagnen, då jag kan justera ryggstödet. Varför jag inte pallar upp sängen istället är för att när jag gör de så lägger hon sig i fotändan och så ger de ingen effekt. Jag har även fönstret lite på glänt så att det ska vara svalt i rummet åt min lilla tjej!

man känner sig så hjälplös när små barnen bli sjuk! :( men jag har ju tryggheten i att jag bara kan åka in med henne på aktuen och få hjälp om det blir för jobbigt för hon. Så det är ju skönt att veta.

Själv känner jag mig hängig, helt orkeslös. Jag orkar inte ens pallra mig in i duschen, men jag måste.  Så jag ska väl göra de nu innan greys börjar.

nu över till något helt annat. kollar på Efterlyst, alltså jag förstår inte, varför förstår inte vissa vad som är rätt och fel? varför förstår inte vissa vad som är mitt och ditt? och hur kommer de sig egentligen att vissa blir kriminella? och vad får man ut av att springa och skjuta folk? sjukt helt enkelt....

nä, nog om det! nu måste jag verkligen hoppa in i duschen! kanske blir man lite piggare också.

tjingeling!



Kommentarer
emma

tack för tipset! vad heter dom skåpen, lät som en smart grej:) har jag faktiskt inte tänkt på. hoppas frida piggnar på sig fort, inge roligt när dom små är sjuka:( kram

2012-03-14 @ 21:23:26
URL: http://saema.blogg.se/
Magda

Men lill tjejen då! Hoppas att det blir lindrigt och att ni slipper allt för mkt besvär. Kram

2012-03-14 @ 22:45:38
URL: http://maggiehoo.blogg.se/
susie

näe usch det där lät inte roligt! stella hade slemhosta för någon vecka sen i ca 1,5 vecka. Det gick över på bara någon dag efter vi börjat ha fönstret lite öppet när hon sov :) men jag antar att krupp inte är samma sak riktigt? hoppas hon blir bättre snart!

2012-03-15 @ 16:49:47
URL: http://susiemanthen.blogg.se/
Anonym

huvva lilla gumman då! :( jobbigt när dom är sjuka! Sofia har inte fått nå mer problem med krupp sen första gången peppar peppar men Adam har fått det dom 2 senaste gångerna innan han blivit sjuk :(

2012-03-15 @ 20:16:49
URL: http://minova.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0