Internet, jaaa!! =)

Nu har vi äntligen fått Internet, dock inte de vanliga utan mobilt eftersom Telia lovar saker som dom inte håller! Blä. Men dom var ju snäll som löste de så länge iaf. Vi skulle ju få vårt internet f.r.o.m 2 januari, men dom kom aldrig och fixade det och lovade att dom skulle komma igår, men dom gjorde de inte. så då blev de samtal till telia och sen var det fixat, tur man har svärmor!

Vi trivs iallafall jätte bra i vårt lilla hus, nu har jag börjat få upp lite saker på väggarna, men långt ifrån allt är klart. Lär väl aldrig bli de heller, blev de heller inte i Torvalla. Men här känns de bra, får lite "by-känsla", känns som att vara hemma (där jag växte upp).

på tisdag börjar Lovisa sin inskolning på dagis, snacka om att hon längtar, hon lär nog bli irriterad över att hon bara får vara där korta stunder. vi ska även när vi får tid åka på lovisas gamla dagis, hämta alla saker och säga hejdå. kanske på måndag, vi får se vad man hinner med.

det är iallafall rätt skönt att vara hemma! man kan fixa och trixa lite , bara slappa och inga måsten. dock skulle jag ju velat jobba lite så man få nå cash. men man får väl ta och ta ut lite föräldra dagar. vet dock inte hur jag ska göra när jag pluggar halvtid, tar man ut halva dagar då? :/ kanske låter enkelt, men är rädd för att göra fel, vill ju inte bli återbetalningsskyldig.

bilder ska jag fixa på vårt fina lilla hus! men dom kommer nog när jag fått rätta internet, annars får jag nog sitta hela dagen innan bilderna är uppladdade. det är alltså inte så snabbt.

nu ska jag ta och sova tror jag, så jag orkar upp imorgon!
tror att jag ska ta med mig äldsta hjärtat på stan medan minsta hjärtat följer med pappsen på skotertävling! <3
tjingelingplingpling


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0