Skollunch

Imorse på vakna med the voice så ställde dom frågan vad alla skulle äta skollunch och jag tycker att det är hemskt och tragiskt när man ser hur många som inte äter den. är inte detta en tydlig signal på att skolmaten kanske behöver bättras? Visst var det rätt många som skulle äta lunch, men kanske berodde de på att dom inte hade pengar.

Dom flesta skulle äta pizza, hambugare eller risifrutti. Dom som inte kunde det och inte ville äta skollunch åt inget alls. Jag tycker att det är tragiskt. Barn ska äta bra mat varje dag! Inte pizza, hambugare, risifrutti eller måltidsersättningar. Barnen ska vara sunda, inte bli svälta eller bli tjockisar.

Vart är samhället påväg? Jag tycker helt klart att man ska börja ta legetimation när man säljer bantningsprodukter, för om man läser på förpackningen så är det inte för barn under 18 år om man inte har typ läkares godkännande.

Jaa, vad säger ni? Ok eller inte ok?


Kommentarer
Anonym

ja de gör ja gärna! måste hitta en svart mössa åt Adam som är varm nog i vinter.

ja då är vi ju två då för jag håller på att bli flintis..

2011-10-04 @ 20:56:53
URL: http://minova.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0