gyllene tider

alla deras låtar är så bra. också får man lite flashbacks sen man var ung! (låter nu som att jag är en gammal tant, men det är bara att inse för er andra att det var bättre förr) . när jag hör deras låtar iallafall så blir jag full i sommar, jag får sommarkänslor i hela kroppen. tänk er en fin sommarkväll, grillat & nå gott att dricka också lyssnar man på lite gyllene tider!

idag skiner solen som aldrig förr. jag hoppas att värmen vill följa med också. kanske blir det picknick idag om vädret tillåter. någonting måste man ju göra när solen kikar fram. gräset utanför är nyklippt också.

just nu iallafall så håller jag på att försöka lägga frida, eller jag har lagt hon inne hos reine men hon verkar inte vilja sova, men hon vill inte vara vaken heller. tjurhöna är vad hon är. jag tror jag inte känner någon tjurigare unge, hon är så liten men vet så väl vad hon vill. lovisa vill inte ha någon fler lillasyster, hon har sagt att nästa gång vill hon ha en lillebror. kanske är en lillebror snällare, för han kommer ju iallafall (förmodligen inte) vara intresserade av att ta hennes vagnar, dockor eller barbiesar. Men å andra sidan så kanske hon inte leker med så mycket sånt heller när nästa syskon kommer, för de lär ju inte hända inom den närmsta tiden eftersom jag vill ut på arbetsmarknaden först och få ett fast jobb. för jag vill ha någonting att komma tillbaka till efter nästa mammaledighet.

kanske blir de mer plugg? lite ekonomi, sen bank? och sen en säkrad framtid? i hope.
en fast jobb & sen husköp! sen kan vi slå oss till ro!

någon som vet vilka kurser som behövs läsas för att arbeta på bank?


Kommentarer
Magda

Hörru, nu kommer jag med två grejjer här. Det bästa du kan läsa för att komma in på banken är cevilekonom helt klart! Ett bra tipps för att komma in på banken är att söka till telefonbanken på Frösön först, det är mkt lättare att få jobb där samt att det är en super bra inkörsport för att komma till bankkontor senare. Jag fick egentligen jobb där innan jag flyttade hit och jag har ju ingen direkt utbildning. Det dom ville var att jag tog interna kurser under tiden då jag jobbade där (och det är ju as bra eftersom att dom kan du inte läsa någon annan stans än just innom företaget). Hojta till om du funderar över något!



Receptet dårå..



1 burk cremfresh (2,5 dl är dom på tror jag)

1 ask Philadelphia ost (200 g tror jag dom är på)

400 g köttfärs

1 påse taco mix

1-1/2 gul lök

1 vitlöksklyfta

1 paket krossade tomater

riven ost



Blanda cremfresh och philadelphia ost och lägg det i ett jämt lager i botten av formen. Stek köttfärsen och blanda i 1 påse taco mix samt löken som du har finhackat (och vatten osv som det står på taco påsen).

Lägg sedan köttfärsen som ett lager i formen. Häll sedan över tomaten (jag brukar bara ta lite drygt halva paketet tomat eftersom jag tycker de blir för mkt med ett helt, men de bli saftigare ju mer tomat du tar). Strö sedan över valfri mängd riven ost.



Plus att vi brukar ha gjort dubbelt av allt för att kunna göra matlådor men de är ju som du vill. Men i en normal ugnsform brukar de rymmas gott och väl.



200 grader brukar vi ha ugnen på tills osten fått lagom färg:) Smaklig måltid kossan!!



2011-06-20 @ 12:02:09
URL: http://maggiehoo.blogg.se/
susie

längtar också såå jäkla mycket tills jag kan börja jobba! och till hus, haha!

2011-06-21 @ 20:03:52
URL: http://susiemanthen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0