Fart och fläkt

I helgen har vi varit hemma hos mina föräldrar. I fredags så var det fullrulle från att vi kom tills vi gick och la oss. När vi kom dit så åkte vi direkt till kyrkan för att kika på Sofie's skolavslutning (Reines brors tjej), sen gick vi förbi hos min kusin Nisse när vi gick från kyrkan, där var även kusin Erik och hans fru Lina. Sen for vi hem till mamma och där var syrran & Majsan. Lovisa och Maja sprang genom vattenspridaren för att svalka sig. Sen på eftermiddagen kom moster Helen och hennes man upp för att ställa i ordning inför studentmottagningen på lördagen.

På lördag morgon när jag klev upp var det fullrulle. Moster Helen var redan där, nu skulle det sista fixas inför studentmottagningen. Snabb frulle, Reine fick ta med sig Frida och åka upp till sina föräldrar så att vi kunde stöka på ifred. Sen bestod dagen av ett evigt farande fram och tillbaka tills vår studentmottagning började. Vädret var vackert, värmen var där. Gästerna kom och maten gick ner. Ja, vi höll nog på till halv 3 på natten... Sen så orkade jag inte mer.

Igår var det också fart och fläkt. För då bestod dagen av städning efter mottagningen. Sen blev de middag hemma hos moster Helen. Det blev rester från gårdagen och jag lovar er, det var minst lika gott om inte godare! På kvällen åkte vi tillbaka till stan. När jag kom till stan insåg jag att jag fått korten jag beställde samt balbilderna. Så då satte jag mig i soffan och satte in bilder från graviditeten och förlossningen i Fridas album. Sen ska jag köpa ett till album där jag ska sätta in bilder från Spanien resan förra våren med syskonen Vestberg & Lovajsa.

Nu vaknar Fridan, ska kika till henne.
Tjingelingplingpling


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0