framtiden

jag får nästan ont i magen av att tänka framåt. jag skulle ju egentligen vara mammaledig till hösten, men jag vet inte längre om reine ska få vara hemma istället. jag skulle behöva ett jobb. och egentligen skulle jag ha behövt plugga också. jag har insett att butiksjobb är ju typ de ända som man får när man gått handels. såg att dom ska göra om handelsprogrammet f.r.o.m i år, och då blire ju mkt bättre. för då väljer man först handel eller turism, sen när man valt handel så väljer man sen om man vill rikta in sig på administration eller handel. inriktar man sig på administration så kan man typ få kontorsjobb (ekonomiassistent) och inriktar man sig mot handels så får man inom butik/marknadföring. trore var nåt sånt!

tänk om man hade kunnat varit lite smartare och läst fler ekonomi kurser i korgvalen istället för allt annat som man inte har så stor nytta av i arbetslivet. nog för att psykologi och psykosocialt arbete var väldigt intressanta och roliga kurser så har jag ju faktiskt inte så stor hjälp av dom just nu. jag hade haft det väldigt mycket bättre om jag läst ekonomi. men ibland kan man ju inte tänka på allt.....

så jag vet inte vad jag ska göra???? jag vill plugga, men känns inte som jag har råd. vill ju absolut inte ta studielån. måste ju verkligen komma på någonting. vill ju få en fast inkomst. kanske måste man trots allt vandra ner på arbetsförmedlingen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0