drömhus

jag tror att alla någonstans inom sig har byggt upp en bild på hur deras drömhus ska se ut. det har jag och jag tänkte dela med mig om den. jag tänker vänta med att köpa hus tills jag hittar det här huset, det värsta är att jag tror att man får leta sig en bit utanför stan för att hitta ett.

mitt drömhus är ett stort gammalt hus. här är ett ungefär på hur jag vill att det ska se ut från utsidan. kanske hjälper det er att måla upp bilden jag har framför mig.



huset ska vara friliggande och det ska vara en bit till nästa granne. jag vill ha en stor gård, gärna plats för ett litet land där jag kan odla mina egna grönsaker. vinbärsbuskar ska det finnas & gärna äppelträd. även en fin lekstuga till kidsen. När man kommer in i huset ska det vara ljust och fräsht, gärna lite lantig inredning. Jag vill att det känslan av att huset är gammalt ska finnas kvar. Köket ska vara jätte stort, lika så alla andra rum. Huset ska ha MINST ha 6-7 sovrum varav ett rum ska vara kontor och ett gästrum. Resten av rummen ska jag fylla ut med barn. jag ska alltså bilda mig en stor familj.

detta vore rena drömmen. och jag hoppas att den en dag kommer bli sann. men först och främst ska jag skaffa mig ett heltids jobb, spara massa pengar & sen börja leta på allvar!

hur ser erat drömhus ut? dela gärna med er!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0